Re: 3D tiskárna, kterou vybrat

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Duben 19 19:53:26 CEST 2024

No, základní otázka je, jestli hledáte tiskárnu která tiskne filamentem
nebo nějakou jinou technologii, třeba SLA.

Já osobně mám SLA tiskárnu Phrozen Sonic Mighty 8K (předtím jsem měl
filamentovou tiskárnu) a po zkušenostech s resinem bych se už k
filamentu nevracel.
Ale záleží pochopitelně na tom, k čemu je tiskárna určená. SLA umožňuje
při použití různých resinů tisknout součástky třeba i pružné, průsvitné
nebo naopak mechanicky velmi pevné. A taky umožňuje podstatně větší
přesnost.
Oproti tomu filamentové tiskárny jsou rychlejší, o tom není sporu. A
také není nutné výrobky dlouze oplachovat a vytvrzovat. A ve srovnání se
špičkovými resiny je filament relativně levný, což může hrát roli tehdy,
pokud je tiskárna používána i k řekněme "malosériové výrobě".

Ovšem pokud je pro vaší práci potřebná přesnost - typicky třeba
stomatologická laboratoř, tak je PLA víceméně jediná rozumná volba.

Zdraví PavelK