[MECH] Kombišrouby skrz plechovou střechu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Duben 18 20:47:40 CEST 2024

Dobrý den.
Potřeboval prošroubovat kombišrouby skrz plechovou střechu.
Dovolil jsem si 3 malé obrázky.

Kombišroubem myšleno tohle:
Kombisroub
Těsnění na něm vypadá takhle:
Tesnění
No a otázka zní, jak to správně aplikovat.
Namaloval jsem 3 velice neumělé obrázky. Červeně je těsnění, zelený je
plech na střeše, černě je šroub a dřevo pod tím plechem.
Instalace

Šroub má průměr 10mm.

Varianta A znamená, že se plech navrtá průměrem 10mm, a ta gumová
podložka se velkou silou zmáčkne tak, že se rozplácne a utěsní to.
Asi by to těsnilo dobře, bojím se ale toho toho značného napětí ve
zmáčknutém EPDM těsnění.

Varianta B by znamenala navrtat ten plech cca 14mm, a ten těsnicí špunt
do něho natlačit.

No a varianta C znamená se na to originální těsnění vykašlat, a udělat
nové, jen ploché.

Snad jsem někde zaznamenal, že díry do plechu na střeše se mají dělat
větší (nebo snad i výrazně větší) kvůli rozdílné dilataci plechu a dřeva
pod plechem.
Ale na malých rozměrech asi ta dilatace nebude tak velká, navíc ten
plech se ve vysokých teplotách může vyboulit nahoru a tím uhnout.
A stejně na té střeše musí být uchycený už teď. Není tam žádný rezervní
prostor, kde by se dilatace mohla vyřádit.
Navíc v případě B (který je asi ten, jak to výrobce těsnění zamýšlel) by
ten dilatující plech případně prořízl ten špunt.

Máte prosím někdo se střešní plechařinou zkušenosti?
A poradili byste, prosím?

Díky.
PL