USB flashdisk

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Duben 18 17:00:40 CEST 2024

Lenze problem je, ze logicky disk nie je mapovany na fyzicke pamate 1:1,
t.j. nie je to tak, ze ak je menej pamate, tak najnizsie sektory su vzdy
mapovane do skutocnej pamate a najvyssie vzdy do neexistujucej. O tom
mapovani rozhoduje kontroler, a robi to na zaklade udajov ktore ma od toho
nastroja ktory sa pouzije pri vyrobe; plus dynamicky meni mapovanie kvoli
error correction a wear levelingu.

Pravdepodobne to do urcitej miery tak je, aspon spociatku, kym wear
leveling este nic neurobil; ale postupne sa zacnu tie nizsie logicke
sektory presuvat do vyssej oblasti fyzickej pamate, ktora tam nie je. To
je dovod, preco su tie fake disky, aj ked su pouzivane na "mensiu
kapacitu", v case nespolahlive.

Este horsi pripad je, ak su upravene nielen tabulky na zaklade ktorych ten
kontroler pracuje, ale priamo firmware, ktory napriklad moze uplne
ignorovat error correction a wear leveling a moze kvoli imitovanej velkej
kapacite mat napriklad strategiu ze posledne zapisy sa uchovavaju, a to
bez ohladu na to, ze ci idu do nejakych vysokych logickych sektorov.

wek