Vrata

Ales Filip konference.afilip na centrum.cz
Úterý Duben 9 22:58:26 CEST 2024

Dobrý den,

Opravoval jsem dnes posuvná vjezdová vrata Proteco. Je to poháněné
asynchronním motorem, a byl vadný běhový kondenzátor 8uF. Vyměnil jsem ho,
a jede to dál. Jak jsem si všiml, tak na řídící desce je Atmega168,
ULN2003, nějaké výkonové tranzistory, relé, pár optočlenů.
Teď mi ale vrtá hlavou, jak je možné, že ta vrata jedou nějakou rychlostí,
a ke konci, asi posledních 5s jedou daleko nižší rychlostí. Jak je to
udělané? Simulují frekvenční měnič? Sílu to má stejnou, jako při plné
rychlosti. Než to začnu znovu rozebírat, abych se podíval ;-)

S pozdravem,
--
 Ales Filip
 Kutna Hora