Věčný dron

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Duben 8 17:33:21 CEST 2024

On Mon, 8 Apr 2024, Pavel Krafcik wrote:

> Zdravím,
>
> na osel.cz je zajímavý článek o dronu, co nasává energii z vedení a to z
> jednoho drátu:
>
> https://www.osel.cz/13423-podivuhodny-autonomni-vecny-dron-se-nabiji-na-elektrickem-vedeni.html

Zajimave, myslel jsem ze to pichnou na VNko a funguje to kapacitne
ala corona efekt. Ale oni tam maji proudovy transformator . Jak je
to u proudoveho transformatoru s napetim ? Kdyz namotam na jadro
100 zavitu , provlecu primarni drat, tak by to melo dat setinu proudu
ale pri nulovem napeti do zkratu, navic zkresleno odporem vinuti.

Jak to bude vypadat se zatizitelnosti na sekundaru kdyz tam nebude
nulove napeti ? Prekvapuje mne ze tim dokazou cucnout z dratu 50W.