Router se dvema radii jako Wifi klient i APcko soucasne

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Duben 7 20:08:39 CEST 2024

Zdravim

jeste zaver tematu - otestoval jsem ten TP-Link TL-MR3020 ale byla to
cesta do baziny - nejdriv opruz s tim dostat tam OpenWRT a pak konecna
pri pokusech rozbehnout tam dali wifi s USB adapterem.

To OpenWRT je takove nedovarene - porad to hazelo nejake chyby a pres
webove rozhrani minimalni moznost nastavit neco s hardware - zrejme
by se tam musely (pres prikazovou radku) stahovat nejake baliky ovladacu
a pak by se mozna ten USB wifi rozbehl nebo taky ne.

Co jsem ale objevil je TP-link TLwr902ac a tam to funguje vse na
prvni dobrou. Ono to po zapnuti siri dve wifi site (na 2.4GHz a 5GHz)
heslo k nim je na krabicce. Zvoli se nastaveni prepinace na "share
hotsport" , po nabehu routeru jsem se k tomu pripojil na 5GHz
heslem co je na krabicce , vlezl na IP co mi jeho DHCP dalo jako
gateway - tam bylo mgmt rozhrani kde se napoprve nastavilo heslo
admina. A pak pomoci quick setup jsem uz jen prosel kratkym nastavenim
kde jsem potvrdil ze si ma IP vzit pres DHCP, nasledne se zobrazil
seznam wifi siti k pripojeni kde jsem vybral sit a zadal k ni heslo
a nasledne se zobrazil prehled nastaveni - finish a bylo hotovo.

Dokonce si to vyresilo kolizi - defaultne to jede na 192.168.0.1/24
ale kdyz jsem to pripojil na AP ktere klientu davalo 192.168.0.0/24
tak se po restartu predelal na 192.168.1.1/24 .

Takze tahle mala levna krabicka rychle splnila muj pozadavek
s minimalni namahou na konfiguraci. Myslim ze by to umelo i situaci
kdy bych se klient pripojil na 2.4GHz a router se pripojoval
na uplink taky na 2.4GHz - obe ty site z nej svitily stale.
Napajeni to ma pres USB, je k tomu i USB napajec na 230V..

Tak treba to nekomu nekdy pomuze...