Re: Plotna na pájení pastou

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Duben 2 17:30:57 CEST 2024

Ten doběh by měl být tak -3°C/sec, řekl bych.
Ono možná ani tak nejde o čas, jako že se všechno trápí zbytečně dlouho
na vysokých teplotách a oxiduje to.
Nechám to takhle zchladnou do teploty tak kolem 80-100°C, a v té chvíli
už elektroniku z hliníkové desky sundám.
Tak, jako se sundává třeba vánoční cukroví v plechu, plech se nakloní a
elektronika sjede na papír.

Když dělám větší počet kusů na svém vařiči, tak mám nachystaný velký
hrnec se studenou vodou.
Když sundám jednu várku, položím na to hrnec, aby plotna rychle zchladla.
Ale nečekám až na úplně zchlazení to by bylo na dlouho.
Další várku položím na hliníkovou desku, ale nedám ji rovnou na plotnu,
ale podržím ji kousek nad ní.
Teplota tam stoupá tak akorát rychle (kolem těch 3°C/sec), pak ji
položím na plotnu a zbytek už reguluju zase příkonem plotny.

Ono se vůbec vzdáleností té hliníkové desky od plotny poměrně dobře a
rychle dá regulovat rychlost ohřevu/chladnutí.
Termočlánek mám samozřejmě na té hliníkové desce, takže mám přehled o
reálně teplotě, které je elektronika vystavena.

PL