zasuvky v nemecku 1/PE/N , L, zem, N

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Září 28 21:25:40 CEST 2023

Jasně, že nikdo neví všechno. A elektrika je dneska hodně rozsáhlý obor.
Já jsem chtěl jen naznačit, že možná není úplně ideální k tomu
přistoupit s tím, jak to odrbat, aby to ještě nějak prošlo.

Pokud je zaveden nějaký standard v přiřazování barev, tak je podle mě
rozumné ho co nejvíc dodržovat.
Pokud to z objektivních důvodů nejde, tak kvůli tomu kabel ze zdi trhat
nebudeme.
Ale pokud si třeba při koupi nového kabelu můžu vybrat takový, co má 3
žíly černé, nebo který má hnědou, černou a šedou, tak rozhodně sáhnu po
tom druhém.

Na přednášce povídal jeden přednášející: normy obecně závazné nejsou. *)
Ale člověk by měl být vždy schopný vysvětlit a doložit (třeba pak
pojišťovně nebo policajtům), proč zrovna v tomto případě ustanovení
normy nedodržel. I když není povinné.

*) i když některé samozřejmě ano

PL