C: co ma byt v hlavickovych suboroch?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Září 28 08:48:28 CEST 2023

[preposielam]

Ahoj,

tolko este anglicky rozumiem, aby som tie chyby rozoznal. Ja som mal to
pole v .h-subore deklarovane, ze existuje a konkretne priradenie bolo v
.c-subore. Toto sa prekladacu velmi nepacilo, kvoli roznym hodnotam v .h- a
.c-suboroch. Takze tabulku som nechal potom len v .c-subore a vsetko sa
vyriesilo. Dal som si komentar do .h-suboru a tym som to uzavrel.
Kompilator musi mat najprv formalne deklaracie funkcii, az potom tabulky
smernikov na funkcie. Ale to potom znamena, ze mam dve miesta, kde
definujem tabulky resp. polia konstant a polia smernikov na funkcie. A to
sa mi velmi nepacilo.

Dakujem za upozornenie na terminologiu. Ja som sa C ucil sam v ramci prace
v labaku popri studiu a nerobim s nim kazdy den, takze znalost terminologie
si musim z casu na cas refreshnut v pamati. Ospravedlnujem sa za nejasne
formulacie a to, ze chvilu treba po mne lustit, co som chcel vlastne
napisat. Ale dufam, ze je to zrozumitelnejsie nez je pre mna rozprava novej
generacie programatorov, ktora pouziva uz namiesto funkcii metody... To
nerozumiem vobec nic. :)

A.

No a nebyly ty warningy něco jiného, než jestli do .h nebo .c?

(tj. myslím tím chybějící dopřednou deklaraci těch funkcí, čili že
překladač prskal,
že neví, jak ty funkce budou vypadat, což je ve chvíli překladu sice
vlastně jedno,
ale když se mu to neřekne, tak to čistý není. Jestli je něco v .h nebo .c
je mu
jedno, to je pro nás lidi, ale souhlasím, že je metodičtější a
srozumitelnější, jak
psal wek, aby v .h nebylo nic, co zabírá místo, stejně jako je
(dodávám já) prasárna
includovat .c)

A ještě, s dovolením, rád bych upozornil, že je rozdíl mezi definicí a
deklarací.

D.O.