zasuvky v nemecku 1/PE/N , L, zem, N

Standa Palas stpalas na volny.cz
Neděle Září 24 21:54:54 CEST 2023

Jediný problém s přehozenou fází a nulou mohou mít některé plynové kotle
kvůli hlídání plamene. Pokud jim dáte nulu na fázi a fázi na nulu, tak
nezapálí. Ty starší určitě, těm moderním už je to možná taky jedno.
     Podle toho co nás učili kdysi na vyhl.50 tak jako vodič pod napětím
se bere jak fázový, tak i nulovací vodič a neměli by jste se ho dotýkat,
protože se na něm za určitých podmínek může objevit napětí proti zemi.
Takže je to asi jedno.
Ale kdybych zapojil na zásuvku fázi napravo, tak bych asi musel chodit
kanálama i když vím, že je to fukčně jedno. Ono až příjde elektrikář s
doutnavkou, zkusí nalevo fázi kde není ale je napravo a kopne ho to tak
bude chvilku mluvit dost expresivně.

S.P.