RE: Převodník RS485/optika

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Středa Září 20 13:47:36 CEST 2023

Já taky nemám rád peníze, jenže každou chvíli je po mě někdo chce. Nikdo se mnou nechce nic vyměňovat.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>
mobil: 602 409 601
http://www.clexpert.cz<http://www.clexpert.cz/>, http://www.zahradniksebavi.cz<http://www.zahradniksebavi.cz/>
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Wednesday, September 20, 2023 1:37 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Převodník RS485/optika

Ano, licence a standardy (pro možnost spolupráce výrobků více výrobců) by měly být podle mě zdarma a volně dostupné.
Jak by dneska vypadal síťový svět, kdyby protokol TCP/IP nebyl svobodný a zdarma? Zřejmě by to byl jeden velký bordel.

Nemám rád peníze. Nerad je vydávám, nerad si o ně říkám.
Pokud pro někoho (nějakého konkrétního člověka, který to nemá na kšeft, ale často i když to má na kšeft) něco dělám, tak to dělám zásadně zadarmo.
I když je to mnohdy třeba i hodně dní práce.
A pak zase rád používám například free SW nebo chodím třeba na různé exkurze zdarma atd. (jsem technomaniak, miluji exkurze).

Hlášku "od doby, co byly vynalezeny peníze, není třeba děkovat" jsem považoval vždy za velmi hloupou.

Vím, že Ty to máš jinak. Nijak Tě nechci přesvědčovat na svou víru, stejně jako Ty mě nepřesvědčíš na svou.
Ty máš rád peníze jako meziprodukt, já jsem spíš zastáncem bártrového pojetí světa.

PL