OT:Ispell

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pondělí Září 18 10:10:51 CEST 2023

Tu instalačku jsem si stáhnul, nainstaloval.
Je to přesně jak píšete, jsou to vlastně "zdrojové texty" slovníku.
Potřebuji to složit do souboru *.dic, který umí používat programy jako
spellcheck. Ispel je asi jenom jeden, pouze jsou různé verze slovníku, podle
toho, jak se tam časem doplňovali slova. Pak už jsou deriváty jako Huspel
atd.
Jenomže se mi nedaří to z toho vyexportovat. Proto sháním už hotový slovník.
Tak nějak jsem myslel, že toho bude plný net a není. Zajímavé je, že pro
ostatní jazyky to není problém. Nejlíp na tom jsou asi Slováci, tam je to
stále živý projekt.
Míra

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Sunday, September 17, 2023 11:56 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT:Ispell

Ještě k tomu Ispellu.
Na tom Vašem odkazu to vede na
https://www.cs.hmc.edu/~geoff/ispell-dictionaries.html#Czech-dicts
A tam je link "complete_package", který stáhne ISpelIns.exe.
To je instalačka, ta nasype na Windows jednak vlastní ispell.exe, k němu
pak slovníky mnoha jazyků (klikáním se vybírají které, včetně češtiny).

Ty slovníky ale nejsou s příponou *.dic, ale s příponou *.hash (což je
vlastní slovník) a *.aff (což jsou pravidla skloňování atd.).
Ale je to určeno pro program ispell, když se to nainstaluje rovnou s ním.
Tak mi není jasné, že sháníte něco pro Ispell, co je ale zřejmě v jiném
formátu a s jinou příponou než tento Ispell.
Nebo že by se jednalo o Ispell z jiného období, kdy mezitím změnili
formát slovníků?

PL