Re: Testy destrukce baterií LiIon, LiFePO4 a LTO

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Čtvrtek Září 14 18:56:58 CEST 2023


LTO je zajimva techologie, pouzivaji to taky vlaky a autobusy, ale ma 
male napeti a malou energetickou hustotu. Zato velky pocet cyklu a 
dobrou bezpecnost. Jsou ale zatim dost drahe takze domu asi LPO lepsi...
velky vnitrni odpor rozhodne nemaji. vybiji se bezne 1 i vic C
Dne 14.09.2023 v 12:54 Petr Labaj napsal(a):
> Zdravím.
>
> Viděl jsem docela pěkné videjko o srovnání následků destrukce baterek 
> LiIon, LiFePO4 a LTO.
> https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM
> Dělala to sice baterkářská firma, ale zdá se mi, že to pojali celkem 
> svědomitě a snad i neutrálně.
>
> Ty LTO baterky jsou zajímavé. Myslím, že i tady v konferenci šel někdy 
> dřív odkaz na reálně dostupné kousky.
> Dokonce snad na nějakou "autobaterku" pro motocykly a podobně.
>
> Zvláštní je, že ta LTO baterka skoro nereagovala na zaseknutí toho 
> tomahawku (v čase cca 3:55).
> To by zřejmě znamenalo, že musí být hodně měkká, takže vnitřní zkrat 
> nevyvolá vysokou teplotu.
>
> Srandovní je to zapálení LiIonky v čase 6:20. Evidentně překvapení i 
> pro testující.
> Až si někdy budu kupovat baterkové auto, tak určitě ne LiIonkové.
> To raději oželím delší dojezd, ale chtěl bych LFP (nebo co v té době 
> bude na trhu).
>
> Dost teď ty baterky řeším. Chci si dát domů 17.4 kWh v baterkách.
> A jako nejlepší mi pořád vychází dát ty baterky do obytných prostor.
> Jsou to LiFePO4. Celkem známé baterky TriplePower T58.
>
> Je to sice uzavřené a nerozebiratelné řešení. Ale s měničem to 
> komunikuje po CANbusu.
> To trochu umím a mám na to i hračky, tak třeba by se mohlo povést tu 
> komunikaci rozkódovat.
> Aspoň v rámci monitoringu, když už si dovnitř nemůžu strčit nezávislá 
> čidla.
>
> PL
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list