Re: K životnosti Litiových akumulátorů

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Září 11 20:58:39 CEST 2023

No je to takový zmatený... První graf má SOC (state of charge) na místě,
kde by se dalo očekávat DOD (depth of discharge). Vůbec taky není jasné,
co jsou "model data". Tabulka zas vypadá, že části hodnot chybí jedna 0.

Chtělo by to aspoň vědět, zda se to konkrétně týkalo LiFePO, nebo Li-ion.
Tam je poměrně velký rozdíl v životnosti i její závislosti na okolnostech.

Dokonce jsem narazil na tvrzení, že na rozdíl od LiFePO je v případě
Li-ion v poměrně velkém rozsahu hloubky cyklů degradace lineárně závislá
jen na celkové prošlé energii, takže odpis za prošlou kWh je prakticky
stejný, ať je DoD 20, 50, nebo 80 %.

PH