ceckovy kviz 2 (hardcore)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Září 8 14:58:51 CEST 2023

Když to uděláte v nějakém svém lokálním prográmku, tak proč ne.
Ale oni to občas takhle dělají i velcí kluci ve velkých a používaných
knihovnách.
Například asi i ve wxWidgets, nad kterými je postavený třeba KiCad.

A důsledek? Jedno X sezení se vzdáleně spuštěným KiCadem dokáže
kompletně vytížit gigabitový Ethernet!
Jen proto, že autor zřejmě pořád dookola neustále přemalovává celou
obrazovku. Naprosto zbytečně.
Pokud se použije nějaký způsob přenosu, který přenáší jen změny
(například RDP), tak se stejná situace
dá v klidu provozovat i na analogovém modemu 56 kbps, tedy někde o 4
řády níž.

Zřejmě jsem postižen tím, že jsem psal i drivery do jádra Unixu (ne
Linuxu, ještě Unixu), kde
pak na procesoru 386/33MHz běželo 100 uživatelů v on-line terminálovém
režimu.
Zavedl jsem si testovací pravidlo na rychlost odezvy - mrknutí.
Spustí se daná akce stiskem klávesy. Současně se stiskem se mrkne.
Oko nesmí zaznamenat průběh změny z předchozího do nového stavu.
Tj. ta změna musí proběhnout během toho mrknutí, v době, kdy je víčko
oka zavřené.

Samozřejmě se netýká situací, kde se provádějí složité výpočty nebo
třeba prohledávání databází.
Na to jsou pak zase jiné metriky.
Ale podobně přísné.

PL