Provozni teplota Li-Ion

Čtvrtek Září 7 12:05:58 CEST 2023

Před časem byly ve stavebninách DEK levné nějaké 18V baterky i s
nabíječkou asi k nějakému akušroubováku. Dal jsem tři tyhle baterky
paralelně, z nabíječek jsem použil jen konektory. Dal jsem je do
zahradního domku na polici a dobíjení mám nastavené na 20,4V
(4,1V/článek).  Možná tam těch 50 stupňů bylo, nebo i víc? Všechny tři
baterky se zachovaly stejně, jejich elektronika je odpojila. Nevím, co
se tomu tak moc nelíbilo, ale odpojila je trvale. Takže překročení
teploty to bere (nebo musí brát, má brát) jako nějaký havarijní stav,
při kterém se z baterky udělá jen těžítko? Nakonec jsem z toho tu
původní elektroniku odpojil, připojil balancer z Hadexu, baterky jsem z
poličky přemístil na betonovou podlahu a chodí to bez problémů.

Anděl