RE: [OT] Solární konektory MC-4 a nářadí k nim

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Středa Září 6 23:45:49 CEST 2023

Kleště na MC4 mají například i v GM. Nedělal bych to ničím jiným než origo
nástrojem.

Pokud nebude mít krimpovaná část správný rozměr, tak nepůjde zastrčit do
konektoru, pozor na to.

Kleště klidně půjčím.

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: středa 6. září 2023 23:14
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] Solární konektory MC-4 a nářadí k nim

Děkuji za odpověď.
To mě nakoplo k tomu, pořádně se na ty konektory na internetu podívat.
Já jsem měl v ruce totiž nějaký speciál, který neměl takový ten běžný
otevřený konec s límečkem, ale bylo tam jen takové okýnko.
A na to byly třeba kleště, které měly lisovací trn a kolem něho takový
rantl.
Ale ty běžné s otevřeným koncem se zřejmě opravdu dají krimpovat obyčejnými
krimpovačkami.

Budu jich potřebovat nakrimpovat tak 30-40. Nejen přívod od solárního pole k
měniči, ale i propojky mezi částmi pole.
A přece jen tam teče skoro 15A, tak to nechci úplně odrbat. Zvlášť když to
má vydržet ve venkovním prostředí desítky let.

Takže díky.
PL