[OT] Solární konektory MC-4 a nářadí k nim

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Září 6 22:29:06 CEST 2023

Zdravím.

Pár dotazů kolem solárních konektorů MC-4.
Je to prosím opravdu tak, že jsou jednorázově zaklikávací a už se ten
pin s kabelem nedá nikdy z těla konektoru vytáhnout?
Tedy že k tomu neexistuje nějaký vytahovák na piny nebo nějaký postup
jak dostat kabel ven?

Pokud máte různé typy - našli jste prosím mezi nimi nějaké rozdíly?
Jde o to, jestli má smysl se hnát za nějakými drahými, nebo jestli je to
všechno na jedno brdo a dají se vzít první, co přijdou pod ruku.
Zabývali jste se prosím někdo měřením přechodového odporu, ať už přímo
měřením odporu, nebo úbytku napětí, případně oteplením?

Co jsem koukal, tak jsou 2 typy levných krimpovacích kleští.
LT-02, třeba tady
https://shop.atoselektro.cz/krimpovaci-kleste-lt02-pro-solarni-konektory-mc4-2-5-6mm2_d510400.html
nebo
LY-2546B, třeba tady
https://www.zbozi.cz/vyrobek/tipa-ly-2546b-na-konektory-mc4/

Vypadají prakticky stejně. Oba typy za nějakých 350 Kč.
A pak jsou všelijaké Knipexy a další značky, které stojí zhruba
desetinásobek.
Samostatné čelisti do obvyklých kleští jsem nenešal, nebo aspoň ne za
smysluplnou cenu.
Dotaz: máte s některým typem zkušenosti, ať už dobré nebo špatné?

Díky.
PL