Re: [OT] Požár domácí baterky a bateriová chemie

Středa Září 6 12:29:13 CEST 2023

Pokud se panely mají zahřívat pro odtání sněhu, předpokládám, že je to v
propustném směru, kde se budou všechny zahřívat rovnoměrně. Pokud panel
nemá bypass diody a zastíní se, je na něm napětí všech panelů stringu a
to nejspíš ani na celé ploše. To výkonové zatížení panelu pak musí být
obrovské. Něco u tom je v téhle diplomce na straně 25.
https://www.vut.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=39536

Tady zase píše, že horká místa vznikají v důsledku poruch v krystalické
mřížce
https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/61942/F3-BP-2015-Zimmermann-Martin-Komplexni_diagnostika_fotovoltaickych_systemu.pdf?sequence=2&isAllowed=y
ale moc tomu nevěřím, spíš to zastínění.

Pokud začne hořet kabel (nejspíš konektor), očekával bych, že uhoří 5 cm
kabelu a oblouk tím zhasne. Na pálených nebo betonových taškách by se
nemuselo nic dít. Ale předpokládám, že nějaké zjišťování příčin požárů
se dělá a bylo by zajímavé nějaké statistiky najít.

Anděl