Re: [OT] Požár domácí baterky a bateriová chemie

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Sobota Září 2 21:10:27 CEST 2023

Jen dva a půl bodu v textu:

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 1. 9. 2023 21:01:46
Předmět: [OT] Požár domácí baterky a bateriová chemie

> Prý ale tyhle packy do aut jsou dělané na ležatou polohu, a v té domácí
> baterce to měl nastojato.
> Myslíte, že to skutečně může mít zásadní vliv?

V dobách, kdy byla druhá generace GSM považovaná za značný pokrok jsme udělali zajímavé zjištění. Telefon se nabyl mnohem rychleji, když byl vzhůru nohama. Tedy stál na anténě a nabíjecí kabel byl nahoře. Tehdy jsme se bavili tím, že vymyslíme stropní nabíječku místo stolní. Naše měření tehdy zahrnovalo jen ručičkové hodinky a telefon, kterej byl vybytej a pak ohlásil 100%.
Ale v zásadě to považuji za potvrzení, že poloha má určitý vliv (ale nevíme jaký).

> - Zaznamenali jste tu informaci o požáru a co na ji říkáte?

Ano, zaznamenal, ale ne víc, než že jsem si přečetl headline. A protože česká televize ukazovala o pár dní dřív hořící koloběžky, tak jsem to víc nesledoval.

A bonusová informace: jsme teď v zábavním parku (https://www.europapark.de/en). A taky tu stojí různé technické stavby, které jsou namalované jako pohádkové domečky. Jedna z nich je tak zvláštně ohořelá. Já jí odhadl jako baterkovnu, nebo celou UPSku. A zvláštní je, že třeba hliníkové žaluzie a mřížky jsou prohořelé. Takže to mohla bejt velká legrace.