Re: Kombinování Li-ion a LiFePO?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Září 1 15:12:35 CEST 2023

P;vodní články od výrobce jsem měl 8 Ah 4P, tedy 2 Ah/čl. Po cca 2300
km, z hoto velká část v zimě, poněkud zlenivěly, kapacita cca zůstala.
Tak jsem vyměnil za novou bateku do kola, 6P 14,5 Ah. Teď mám 3600 km a
jezdí ještě dobře, ale jak už není 30, je znát rozdíl, resp. jsem si
vzpomněl, že na jaře se chovala taky tak.
Ještě by se tam dalších 10 článků vešlo, pak by bylo 7P.

Ale kdyby bylo 1P LiFePO 6 Ah a k tomu 4P třeba 9,5, tak si myslím, že
by to i v zimě jezdilo dobře.

S tou nárazovou odolností to zkusím prozkoumat. Zatím jen vím, že
hranatý LiFePO mají pracovní polohu vývodama nahodru, ale válcový
libovolnou.
Je fakt, že koloběžka je v tomto ohledu poněkud náročné prostředí.
Obzvlášť když mě kostky na silnici nevadí a retardéry jsou skokánky
zpříjemňující nudné části cesty:-)

O FV panelu (odnímatelném) jsem taky uvažoval. Závěr byl, že v létě by
možná prodloužil cestu o pár km, takže je prakticky na nic. Ještě by
přitahoval pozornost, když je někde zamčená. Už takhle jsem se bál,
jestli ji po uplavání 2 km ještě najdu na břehu.

PH