Jak je to s tím odcházením článků?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Říjen 31 15:59:03 CET 2023

Dobrý den všem,
na různých místech, včetně zde, jsem se dozvěděl, že v baterkách do kol
a koloběžek běžně odcházejí jednotlivé články, dokonce jsem kvůli tomu
začal vyvíjet silný aktivní balancer, ale nějak zjišťuju, že to asi není
tak častá záležitost.

Originální baterka mi po 2000 km s významnou částí v zimě, včetně mrazu,
jen "zlenivěla", má asi 7,5 Ah místo 8, jen je občas potřeba udělat
zastávku na 10 minut, čárky zas přibudou a jede se dál. Na jaře jsem
vyměnil za novou.

Nová, dost levná "Green cell", nebo tak nějak, 15,5 Ah za 6000, zažila
už taky přes 2000. V neděli jsem jí důkladně vybil taháním kamaráda na
longboardu, domů jsem se připloužil s blikající poslední čárkou a řekl
jsem si, že to je dobrá příležitost k inspekci. Články měly od 3,329 do
3,359.

(Obě baterky mají pasivní balancer na max. nějaké desítky mA, tedy jen
kompenzace rozdílu samovybíjení. Myslím že u té GC psali 10 mA.)

Jaké máte zkušenosti vy?
A když někde článek odejde, pomůže výměna na dlouho, nebo je to už jen
malé prodloužení umírání baterie?

PH