Re: HDD 16TB změnil stav na RAW, proč?

Ing. Peter Adamec mcu na mcu.sk
Pondělí Říjen 30 21:46:31 CET 2023

Na tento problem som narazil aj ja. Budem lovit z pamati takze sa
ospravedlnujem za pripadne nepresnosti v terminologii.

Rovnako som neoveroval ci je to naozaj tym, takze  ked si chces byt isty
over si to z ineho zdroja.

Problem je, ze USB sata convertory maju pracovat s roznou velkostou
sector size, niektore pouzivaju 512B ine zasa 4kB, a tato hodnota ma byt
fixna a dana FW usb convertora.

Data sa ukazu ako raw pokial SATA rozhranie pouziva iny sector size s
akym cita/zapisuje USB redukcia.. Rozhasi sa tam nejako zapis a vysledok
je necitatelny disk.

Tieto problemy neboli kedysi ked bolo vsetko 512, ale kedze medzicasom
nam to trochu naboptnalo tak povedzme moj suflik verbatim podporuje iba
4k a tak k disku aj pristupuje.

Po prehodeni disku na SATA sa disk namountuje s 512 a data su samozrejme
necitatelne

PAD

Dňa 26. 10. 2023 o 16:17 Jiří Sládek napísal(a):