problem s RP2040 (raspberry pico)

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pátek Říjen 27 18:53:12 CEST 2023

zdravim,

díky za tu odpověď!
nainstaloval jsem
A one-click installer for the Pico C/C++ SDK for Windows 10 and Windows 11 is available.
https://www.raspberrypi.com/documentation/microcontrollers/raspberry-pi-pico.html

upravil jeden example na pipani s piezo ktery je jediny pripojeny naprimo k rp2040..
a upravil soubor
C:/Program Files/Raspberry Pi/Pico SDK v1.5.1/pico-sdk/src/boards/include/boards/pico.h"
kde
#define PICO_FLASH_SPI_CLKDIV 4     //ZDE BYLO 2  = 60MHz clk na FLASH
zmenší tu komunikační rychlost na 30 MHz.
to už funguje vždy (testováno třeba 20 pokusů o zapnutí po sobě..)

Otázka je, jestli to je blbou pamětí od číňana nebo ne úplně ukázkovým návrhem PCB v tomhle místě nebo něčím jiným... každopádně ta nižší rychlost by to řešila.
tak teď vyzkoušíme jak moc to ovlivní rychlost programů běžících na micropythonu... případně objednám z mouseru pár dalších pamětí..
i když většina kusů funguje tak je to pitomé, protože člověk neví, jestli to je prostě na hraně u všech nebo jak...

předpokládám teda že to pico se snaží použít mód pro čtení FLASH jiný než základní (instrukce 03h), kde je omezení na fclk 50MHz..
podle obrázků z OSC to tak asi je (že jsou tam minimálně dvě různé rychlosti, okolo 1MHz na začátku a pak vyšší..) ale zkusím to ověřit, že je tam  0B,3B nebo 6B...

v.

> Od: "Nesvacil Jiri" <nesvacil na posys.eu>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 27.10.2023 10:39
> Předmět: Re: problem s RP2040 (raspberry pico)

Do RP2040 se na začátek ukládá boot2 a ten je součástí bin překladu.
Pokud máte zdrojové kódy, tak si najdete boot2 a tam zasáhněte např. do clocku. Nebo si slinkujte generic SPI boot a uvidíte.
Jirka
Dne 26.10.2023 v 19:29 Vojtěch Petrucha napsal(a):koukal jsem zběžně na tu komunikaci (CS CLK  DI DO ne nutně v tomto pořadí) ale pro nějaké závěry by to chtělo více času.. a líp připojit signály, což je opruz..
tři obrázky jsou zde: https://open-cube.fel.cvut.cz/?page_id=1079 <https://open-cube.fel.cvut.cz/?page_id=1079>
nevím jestli mi to sedí s popisem jak by se to mělo chovat při resetu...
viz datasheet rp2040  a 2.8.1. Processor Controlled Boot Sequence
pokud by neprošlo CRC mělo by to snad skončit v usb-boot (flashdisk) režimu což se neděje... je to nějaké zamrzlé, další data tam už pak neběhají... (pokud to funguje tak se komunikuje pořád..)

každopádně díky moc za náměty a poznámky všem.

v.

 > Od: "Nesvacil Jiri" <nesvacil na posys.eu> <nesvacil na posys.eu>
 > Komu: hw-list na list.hw.cz <hw-list na list.hw.cz>
 > Datum: 26.10.2023 16:51
 > Předmět: Re: problem s RP2040 (raspberry pico)

Podívejte se ještě na FLASH. Na začátku jede v SPI režimu, kde načte další boot z flash a poté se přepne do QSPI nebo zůstane dle typu... . Nejlépe tam dávat ten typ co je v ref. schématu, nevím co tam máte a co tam dala china. Může být taky vada na PCB pokud je vícevrstvá... .
Jirka
Dne 26.10.2023 v 16:22 Vojtěch Petrucha napsal(a):ano, to jsme zkoušeli vícekrát, viz první post, máme tam boot tlačítko a v tomto režimu to vždy funguje (bootloader se aktivuje) a následně i program
před chvílí jsem zkoušel nahrát tam originální balík micropythonu a v mainu mít jen vypisování "Ahoj" na USB-serial a to také dělá stejnou neplechu...

ještě k pull-up - osc tam naměří korektní vysokou úroveň a čekal bych že by pomohl reset (GND na ten pin RUN) ale nepomůže...

díky
v.

> [...]
Ještě by jste mohl dát boot/SS na flash do GND a strčit do napájení, USB. Mělo by naběhnout USB zařízení disk. Tím eliminujete ten micropython a zkusíte zda hw funguje.
Jirka
Dne 26.10.2023 v 15:25 Nesvacil Jiri napsal(a):Nemusí to tím být, ale berte to jako další TIP. V minimal example kicadu nemají pullup a  to se dá brát jako referenční. Když ovšem člověk hledá, tak se neví čím to je ... .
Jirka
Dne 26.10.2023 v 15:15 Vojtěch Petrucha napsal(a):https://datasheets.raspberrypi.com/pico/pico-datasheet.pdf <https://datasheets.raspberrypi.com/pico/pico-datasheet.pdf>
RUN is the RP2040 enable pin, and has an internal (on-chip) pull-up resistor to 3.3V of about ~50kΩ. To reset RP2040, short this pin low
trochu mě to mrzí že jsem kolegu nepřesvědčil tam dát alespoň pad, když jsme to navrhovali.. ale PICO moduly tam také nic nemají, teda kromě drátu navíc pro připojení reset tlačítka...

díky
> [...]

Na Run nemate pullup.

 Global asynchronous reset pin. Reset when driven low, run when driven
 high. If no external reset is required, this pin can be tied directly to
 IOVDD.

 Jirka