RE: Výpadky příjmu pozemní TV

Zdenek zdej na atlas.cz
Pátek Říjen 27 08:29:32 CEST 2023

Je to tak, na STB cuknou bargrafy, ale STB dál funguje bez výpadku. Ani nevím, jestli ve stejnou chvíli byl výpadek na TV.
STA je společná pro 3 vchody. Na střeše je anténa. Rozváděč je na schodišti posledním patře. Od něj vede svazek kabelů na střechu a po fasádě (pod zateplením) k jednotlivým bytům. Rozváděč máme za dveřmi, takže máme nejkratší kabel. Muxy jsou na stejných kanálech jako má vysílač.
Ladil jsem to několikrát automaticky i po jednotlivých kanálech. Nemělo to vliv na výpadky.

Jak jste zmínit dříve, může to být rušení od pulzního zdroje. Třeba odchází zdroj v TV a začal rušit a časová souvislost s úpravou STA je jen náhoda...

Zkusím jinou TV. Rodiče mají náhradní, což se občas hodí.

Zdeněk
> Od: jozem na volny.cz
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 26.10.2023 22:20
> Předmět: RE: Výpadky příjmu pozemní TV

Aha, tak teď to dává smysl víc. Někde v komunikaci zaznělo, že na STB bargrafy cuknou, ale neprojeví se to dlouhým výpadkem. Během práce na rozvodu mohla TV dostat ránu. Záleží, jakou má rozvod architekturu a co tam prováděli. Sice by TV měla být slušně chráněná a obvykle to zachytí zásuvka, ale jistota to není. Některé jsou hrozné. Stačí, když rozvod visí na jiné zemi nebo ji někdo na chvíli odpojí a celý uplave. Pokus s jinou TV to jistí. To je STA jednoho vchodu (bloku) nebo je to napájené z nějaké kabelovky? Trasové zesilovače se dálkově napájejí až 60 V. Na indukčnostech dokáží narůst docela hezké špičky. Tedy, v kabelovce by měly být muxy na jiných kanálech než se vzduchu, takže spíš je to lokální rozvod. Na těsnost terciálu bych nesázel. V kabelovce se pár (desítek) let pohybuju. Pak se dokáží dít kmitočtově závislá kouzla. Jo, zkoušel jste ten mux smazat a znovu naladit.
Zeman
Dne 26. 10. 2023 18:45 napsal uživatel Zdenek <zdej na atlas.cz>:
Také zdravím.

Jen opravím, že STB nezlobí. To by bylo nedorozumění. Naopak, kromě STA zlobí i pokojová anténa. To mě postupně vede k závěru, že problém bude ve VF části TV.
Netuším, kolik sousedů používá STA. Když jsem se poptával na problémy s příjmem, narazil jsem na samé uživatele IPTV.

Jak píšete, tohle se špatně hledá. Nerad bych někoho zval na opravu, když je velká šance, že zrovna žádný výpadek nebude.
Máte dobrý nápad se zapůjčením jiné TV. To půjde zařídit. Ideálně si připravit rozbočovač a sledovat obě najednou. Za pokus (možná už poslední) to určitě stojí.
Pak se uvidí. TV má 2 HDMI vstupy, takže kromě PC můžu připojit i STB a dál nic neřešit. Investice do STB bude určitě levnější než výjezd technika. A výsledek je jistý. Signál lze rozbočit i do TV, pokud bych chtěl někdy použít HbbTV.

Zdeněk