OT frflanie na (mikro)pyton, was: problem s RP2040 (raspberry pico)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Říjen 26 15:43:24 CEST 2023

>Já si z tím teď hrál na
>STM32L452 a trvalo mi celý den rozblikat ledku. Ne, µe by návody nebyly,
>ale jak jsou ty piny značené, to je prostě horor. Jak do toho dostat
>skript, který by fungoval i po resetu nevím a ani to nechci zkoumat.
>Připadá mi to tak, µe se někdo pří±erně nudil, dal to nějak pokusně
>dohromady a teď se banda nad±enců snaµí najít pro to nějaké rozumné pouµití.

Ja by som toto nepokladal za najvacsie negativum. Ono povodny zamer autora
bol, ze bude dodavat kompletnu dosku s napalenou virtualnou masinou
(https://store.micropython.org/ ) takze ziadne ze si uzivatel vymysli
nejaky svoj target. Ono je to v tomto rovnake ako tie ostatne
BASIC-Stamp-oidy (co doho patri aj Arduino).

Aby som zase nebol zle pochopeny: ono to ma svoje miesto (rovnako ako
vsetky tie stampoidy) a vobec to nepodcenujem. Akurat si myslim, ze na
technickej vysokej skole to ma miesto len ako ukazka jedneho konkretneho
produktu, na ilustraciu toho stampoidneho principu. Ma sa vysvetlit, ake
to ma miesto v celom ekosysteme, a ist dalej; t.j. nie nejako
rozsiahlejsie pouzivat ci dokonca sa to ucit.

>nojo, kdyľ oni mají v prváku jako první programovací jazyk Python.

Neda mi nezacitovat EWD498:

It is practically impossible to teach good programming to students that
have had a prior exposure to BASIC: as potential programmers they are
mentally mutilated beyond hope of regeneration.

wek