TO220 a teplotne constrains

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Říjen 24 09:50:30 CEST 2023

[preposielam]

Ahojte,

snazim sa riesit taky trochu prakticky problem s L7805 v TO220 a chladicom
DO1. Na puzdre bude v testovacom rezime strata okolo 4W. Tento rezim nie je
trvaly. Otazka, ktoru by som sa rad spytal, je, ze v akej vzdialenosti od
puzdra TO220 by mali byt umiestnene blokovacie kondenzatory 100nF, aby som
z toho neurobil frekvencny teplomer a susedia v panelaku ma za to
neprizabili? Zatial mi to vychadza na 300milov, ale pokial by mohli byt
blizsie, dal by som ich velmi rad blizsie ku puzdru TO220. Empiricka
skusenost hovori, ze tie 4W dokonale vyhreju cely plosak na okolo TO220
vratane suciastok. A s teplotou sa bude menit aj kapacita kondenzatorov...
Teplo, teplota a chladenie su pre mna spanielska dedina, o ktorej viem len
tolko, ze maju blahodarny vplyv na EMC.

Dakujem velmi pekne za rady, tipy a komentare.

Andrej