[OT] terminologie

Neděle Říjen 22 19:33:14 CEST 2023

Ach jo.

Tak jsem si teď omylem otevřel specifikaci i2c Rev.7.0.

Rozčarovalo mě to. Už jsem kdysi cosi zaslechl, ale myslel jsem, že to byl špatný
vtip, tak bohužel nebyl. NXP fakt přejmenovalo v i2c master/slave na
controller/target, aby to odpovídalo "NXP's Inclusive Language Project".

Protože jsem nerozuměl, proč to je nutné, chtěl jsem se podívat, co to je za projekt
a co všechno v tom projektu ještě chtějí udělat nebo už provedli. Na webu NXP se
jaksi nedá dohledat, jen jsem našel, že v promo rozhovoru "Head of Diversity,
Equality and Inclusion at NXP Semiconductors" uvedla, že NXP bude more equal a že se
v rámci jedné ze tří strategických priorit zaměří na systematickou eliminaci a
nahrazování "offensive and insensitive terminology", přičemž cílem je "to create and
sustain a culture where everyone feels welcomed, valued, respected and accepted as
they are". Bližší vysvětlení tam už nebylo.

Já si nejsem úplně jistý, jestli je vhodné, abychom zařízení připojovaná na nějakou
sběrnici přijímali taková, jaká jsou, myslel jsem spíše, že by zařízení měla dělat
přesně to, co je pro provoz té sběrnice nutné. Takže tak to snad NXP nemyslelo.
Že by nějaký dnes vyráběný integrovaný obvod nebo i komplikovanější zařízení bylo
tímto názvem uraženo, si snad také nemyslí.
Ale jediné jiné vysvětlení, na které jsem přišel, je, že to ta Hlava myslela tak, že
když by si náhodou specifikaci i2c přečetl nějaký otrokář, že by se tím cítil
vyloučen z komunity a to by bylo špatně? Tomu ale pak úplně nerozumím, to mi zní
jako kdyby NXP podporovalo ilegální aktivity, protože jestli chtějí, aby se případný
otrokář cítil vítán, oceňován, respektován a přijímán jaký je, tak to se mi zdá jako
že otroctví, které bylo Spojenými národy ustaveno celosvětově ilegálním už před 75
lety, spíše podporují než že by ho odmítali.

Co mi uniklo?

D.O.