RE: návrh tišáků

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Říjen 19 09:39:06 CEST 2023

[preposielam]

Dobry vecer prajem,

ja by som Vam este cosi rad poradil. Ked vidim tie dlhe spoje cca. 10-12cm,
mate ich na tej dosticke zopar, tak si vzdy spomeniem na jeden nas vypinac
v byte, ktory generuje pri zapinani a vypinani svetla iskry o amplitude do
cca.1kV. Samozrejme osciloskop a moja dosticka s displejom a
mikrokontrolerom chyti len adekvatnu cast. Ale ja mam na vsetkych io-pinoch
male seriove SMD odporceky od 10R do 120R. Tie odpory tam mam kvoli tej
spicke 1kV, teda aj kvoli tej kV-spicke. Potom tie ochranne diody v tom
procesore nedostanu plnu slehu, ale nieco pohlti aj ten seriovy odpor.
Danyk ich tam nema, on je minimalista...  Moja doska s mikrokontrolerom a
displejom je tiez typu "vrabcie hniezdo".
A.

Já to zle neberu, někdo holky, jiný vdolky, já holt pravoúhlé spoje J.
Dělám si to domácí fotocestou takže dvouvrstvám se snažím vyhnout – i
když už jsem jich taky pár udělal. Ale nějaké problémy s pájením jsem
nezaznamenal i když jeden průchod mezi klasickými nožkami DIL beru
jako normální.

Tož tak, asi bych to utnul ať se to nerozhoří…

Zdravím

Láďa