OT: Akumulace tepla v písku.. článek na novinkách

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Říjen 16 20:45:30 CEST 2023

On Mon, 16 Oct 2023, Jan Kuba wrote:

> https://www.novinky.cz/clanek/bydleni-cesi-vymysleli-novy-zpusob-jak-akumulovat-teplo-v-pisku-budou-tak-vytapet-domy-40447160#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
>
> Mě na tom zaujala informace, že do 100m3 písku jde uložit 10MWh energie.

To asi neni problem , rychlym prepoctem mi vyslo cca 2x tolik.

> Ano , zahřívají na 450 C, ale při této teplotě takový kolos zaizolovat, ab
> to necouralo zase ven?

To mi taky neni jasne kdyz vim jaky je problem zaizolovat lednicku aby
za par hodin nevytekla.

Bud maji nejakou zazracnou izolaci nebo proste pracuji s velkou ztratou
a tim ze pisek sam o sobe docela izoluje. Pri pouziti normalni izolace
by melo vyjit lip zahrivat vodu na nizsi teplotu, do podobneho objemu
by se vesla podobna energie. Ale je mozne ze v tom hraje roli to ze
pisek vede hur teplo.

Nebo je to cele haluz.