jak spocitat odpor ze dvou delicu s eliminaci driftu

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pátek Říjen 6 20:58:19 CEST 2023

len na rychlo, dufam ze tam nie je uplne sprosta chyba :)

dva delice:

a) VADC1 = VCC * R2/(R1+R2)

b) VADC2 = VCC * Rx/(R3+Rx)

vyjadrime Vcc a porovname

VADC1*(R1+R2)/R2 = Vcc

VADC2*(R3+Rx)/Rx = Vcc

Vcc = Vcc

VADC1*(R1+R2)/R2 = VADC2*(R3+Rx)/Rx

VADC1*(R1/R2+1) = VADC2*(R3/Rx+1)

(VADC1*R1/R2+1)/VADC2 = R3/Rx+1

(VADC1*R1/R2+1)/VADC2 - 1 = R3/Rx

((VADC1*R1/R2+1)/VADC2 - 1)/R3 = 1/Rx

R3/((VADC1*R1/R2+1)/VADC2 - 1) = Rx

tak? Ak maju ADC1 aj ADC2 rovnaku referenciu tak sa zrejme bude dat
pouzit len kod z prevodnika, ani ho nebude treba prevadzat na napatie.