OT: countryradio na 639 KHz

Čtvrtek Říjen 5 17:32:49 CEST 2023

Ohledně těch sluchátek - panuje takový názor, že pro krystalku jsou
použitelná jedině stará radistická sluchátka 2 KOhmy. Nevím, jestli
někdo někdy měřil jejich citlivost, ale myslím si, že moderní sluchátka
s pořádným magnetem a optimalizovaným magnetickým obvodem na tom budou o
dost líp. Běžně se za pár stovek dají koupit sluchátka 110 dB/mW a
nejcitlivější (i když už dost drahá) v Alze mají 123 dB/mW.
https://www.alza.cz/levne-sluchatka-pres-hlavu/18859902.htm#f&cst=null&cud=0&pg=1&pn=1&prod=&par17641=110--123&par17645=17645-2906,17645-2907&sc=1938
Pro ty 2 KOhmy by se dalo použít trafo, třeba nějaké 220/12V, kterých se
všude válí dost. I když mě krystalka hrála i s telefonním sluchátkem.

Anděl