Re: 3D tisk, nedržící první vrstva

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Říjen 3 00:14:05 CEST 2023

Tohle není první stesk, který na téma enderovy skleněné čtverečkované
podložky čtu - a vždycky bez výjimky si stěžoval člověk, co tu podložku
dokonale umyl a odmastil... izopropylem. A když to myl, tak se mu barvil
ubrousek dost do černa. Zjevně se tím podaří něco odmýt a pak to nedrží, i
když čtverečky vypadají pořád stejně. Nemohl by to být i tenhle případ?

Pavel Kutina

P.S.: Jo, já to udělal taky... Od té doby jsem tisknul jen na lepidlo :(

----- Original Message -----
From: "Petr Zapadlo" <zapik na email.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, October 2, 2023 6:45 PM
Subject: 3D tisk, nedržící první vrstva

Zdravím,

bojuju tu s 3D tiskem, nejsem schopen udělat slušný výtisk. Problém je v
první vrstvě:

https://cloud.zapadlo.name/index.php/s/Fxw9CaQJPEzWdxB

Když se povede přes první vrstvu přejít, tak další tisk je pak OK.

Tisknu PLA, 220 stupňů hotend, 60 stupňů hotbed, tiskárna Ender 3v2.
Tryska 0.4mm. Sklo je čisté, odmaštěné. Nastavení výšky jsem dělal
opakovaně - když zvednu vůli mezi tryskou a sklem, tak se nepřichytí
vůbec, když ji postupně snižuji, tak okraje jsou pěkné, ale vnitřní
výplň je vždycky hrubá a tryska pak o výstupky "zakopává" a dále výtisk
deformuje.

Tloušťka první vrstvy, po odlepení nepovedeného výtisku je cca
0.19-0.26mm, jak kde to měřím.

Už mě nenapadá co s tím. Poradíte?

Doplňující dotaz, jak často je třeba měnit to sklo s adhezní vrstvou,
jak brzo se "ojede"?

Díky

Petr