OT: countryradio na 639 KHz

Neděle Říjen 1 21:21:57 CEST 2023

Ohledně těch antén a potlačení rušení mám zkušenost s dlouhýma vlnama
(DCF77). Když jsme dělali hodiny pro rozhlas, přišli na mě s požadavkem
na DCF hodiny do přenosového vozu. A že feritku né, ale že by to mělo
jít na prutovou anténu. Když jsem v kanclu zkoušel přijímat na kus
drátu, lezlo do toho úplně všechno a dost to rušily zářivky. Ten drát se
už v metrové vzdálenosti kapacitně vázal s elektroinstalací a chytal z
ní kde co. Feritka tam šla úplně v pohodě. Kamarád dělal v ostravské
televizi a tam měli hodiny Pragotron řízené OMA50. Měli na to venkovní
anténu nataženou mezi barákama a docela to chodilo. Ale když OMA vypadla
(a to bylo dost často) a náhradní vysílání zajišťovala Liblice, hodiny v
Ostravě s tím už měly problém. Nevím, s jakým výkonem vysílala ta
Liblice, ale byl to nějaký ten menší stožár, co už je zbouraný. Takže
pro těch 50 KHz nic moc.

Ostatně nebylo by pro tu krystalku lepší místo venkovní antény udělat
nějakou velkou rámovku? Na dlouhých vlnách je to super věc, třeba by to
chodilo dobře i na středních.

Anděl