[OT] Re: Cim naprogramovat nove AVR s UPDI ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Listopad 30 15:09:45 CET 2023

[OT]

Stejně je to legrace, jak jedna rodina starých procesorů, kterou vyrábí
jediná firma,
má podobné kompatibilitní problémy s jednoduchými programátory.

ARMy vyrábí mraky firem, jsou to mnohem pokročilejší procesory, ale
přesto si
(snad) všechny vystačí s programováním/debuggováním přes 2-drátové SWD.

Já jsem teda taky staromilec a na novinky se dívám se skorodůchodcovským
skepticismem. Ale tak velké staromilství, abych pro bastlení používal třeba
to AVR, to už je i na mě moc.

Pokud by to bylo do nějaké hromadné výroby, kde se počítá každý cent,
tak tam
zřejmě má smysl použít levný procesor.
Ale pro bastlení v počtu 1-3 kusy?

Jiná situace asi je, pokud to má člověk v ruce, má to nacvičené a má na
to vybavení
a plné šuplíky těchto součástek.
Ale když někdo řeší tak základní věc, jako čím to vůbec naprogramovat,
tak to
asi nebude ten případ.

PL

PS. Pokud jsem se snad někoho dotkl, tak to nebyl můj záměr.