naboj zo vzorkovacieho kondenzatora AD prevodnika v STM32F407

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pondělí Listopad 27 09:06:54 CET 2023

zdravim,
kolega Fischer vzorkování ADC u STM32 taky trochu zkoumal, nějaký text k tomu je zde
https://www.imeko.org/publications/tc4-2023/IMEKO-TC4-2023-07.pdf
v.

> Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 25.11.2023 15:20
> Předmět: naboj zo vzorkovacieho kondenzatora AD prevodnika v STM32F407

Vikendove hratky...

 Na STM32F407 Disco som napisal jednoduchy programcek, ktory na pine, ktory
 nie je pripojeny nikam okrem osciloskopu, urobi jeden AD prevod, pocka asi
 200us, a potom urobi druhy AD prevod. Tu je vysledok:

 https://community.st.com/t5/stm32-mcus-products/adc-dc-bias-auto-adjusts-above-0-volts-on-f4-and-h7-is-there-any/m-p/613453/highlight/true#M228334 <https://community.st.com/t5/stm32-mcus-products/adc-dc-bias-auto-adjusts-above-0-volts-on-f4-and-h7-is-there-any/m-p/613453/highlight/true#M228334>

 Ako aj text hovori, nasledkom procesu co sa udeje vo vnutri AD prevodnika
 zostane vzorkovaci kondenzator (asi 6pF) nabity na cca 0.6V, a pri
 nasledujucom prevode v jeho vzorkovacej casti sa vybije do parazitnej
 kapacity privodov plus osciloskopu. Ten naboj sa potom postupne odvedie do
 parazitnych zvodov najma ochrannych obvodov pinu a do vstupnej impedancie
 osciloskopu.

 Tento jav moze sposobovat, ze ak vstupny pin nema definovanu jednosmernu
 uroven (je od zdroja signalu oddeleny kondenzatorom), tak sa na nom pri
 casto opakovanom prevode takato jednosmerna uroven z toho pripajaneho
 vzorkovacieho kondenzatora "vyrobi" (to je predmetom diskusie celeho toho
 vlakna).

 No a teraz otazka: ak vnutro ADC vyzera ako v AN2834, tak podla mna na tom
 vzorkovacom kondenzatore (ktory je zlozeny z ciastkovych kondenzatorov) by
 aj na konci prevodu malo ostat napatie, ktore na nom bolo na zaciatku.
 Horeuvedeny pokus tomu vsak nenasvedcuje, pri dookola beziacom prevode, ak
 pripojim 0V alebo 3V a potom odpojim, pin sa promptne ustali na onych
 0.6V. Je mi jasne, ze ta vnutorna struktura toho ADC moze vyzerat inak nez
 je na obrazku; vedel by k tomu niekto dat nejaky komentar prip. vysvetlit
 to konkretne napatie okolo 0.6V (mozno to je 1/4VREF+? VREF+ je zmerane
 2.9V, to 0.6V je zmerane 0.65V, mozno tam este prispievaju nejake mensie
 parazitne javy).

 wek