kvizx na piatok

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pátek Listopad 24 19:59:02 CET 2023

vyborne :-) Je to vyhrievanie anody infracervenou lampou. Doslova
tepelna gula. Kovova placka je na druhej strane cierna, je to na fotke
trochu vidiet. Riesenie problemu galvanicky oddeleneho vyhrievania na
potenciale 20kV z pred 40 rokov :-)

Ignitron. Hnusna elektronka... Pouziva sa na spinanie vysokych prudov a
vysokeho napatia. V nasich aplikaciach ako crowbar, ochranny obvod,
ktory v pripade problemu vyskratuje vysokonapatovy zdroj, cim zabrani
poskodeniu citlivych casti oblukom.

Jeden nam raz vybuchol v zdroji 15kV 100A. Zdroj zacal nasledne horet a
cela budova bola kontaminovana od produktov horenia a ortuti. Cistilo sa
to rok a stalo to asi 5 milionov Eur. Ine riesenie vtedy nebolo.

b.