Re: Zábava s ADC - bylo AVR s UPDI ?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Listopad 24 19:27:10 CET 2023

No ono to záviselo na Ri měřeného U. Když to byl ten dělič co má dole
51k a bylo jich několik za sebou, tak výsledek měření byl průměr z nové
a předchozí hodnoty.

Ale i když tam byly C, nebo to byl i výstup zesilovače, tak vždycky nová
hodnota byla mírně ovlivněna předchozí. Prostě se za samplovací čas
vnitřní samplovací C nestihl přes vnitřní Rsw zcela vyrovnat s vnějším
napětím. Teprve uděláním dummy měření se to vyřešilo a měřilo přesně.
Vyzkoušeno s ATmega8, 88, 16, 32 a asi i dalšíma.

Takže typicky free-run, přerušení a přepínat N kanálů = 2N kroků cyklu
obsluhy přerušení.

Třeba CodeVision, když jsem u ADC zapnul přerušení a auto san od-do, tak
měl default obsluhu přerušení od ADC tak, že přepnul MX, počkal nějaký
µs a pak zahájil další single měření. Ze začátku jsem nevěděl proč, ale
když jsem zapnul free-run tak jsem se to dověděl:-)

Od té doby vím, že je dobré pečlivě studovat jak probíhá celý proces měření.

PH