Seriova komunikace RS485

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Čtvrtek Listopad 23 22:47:51 CET 2023

Osciloskop pomůže hodně, bez něj je to práce naslepo.

Propojení zemí není dobré. Rozdíl potenciálů do 7V přijímače RS485 zvládají
(přesněji zvládají vstupní napětí do 12V, z toho 5V jsou signály RS485).

Samozřejmě, že galvanické oddělení je nejlepší, ale taky se to musí s
rozumem. Tady jsem o tom kdysi něco sepsal:
https://papouch.com/efektivni-galvanicke-oddeleni-p3738/?cid=217

Důležité jsou i rezistory pull down a pull up, o kterých zde již byla řeč.
Jejich absence se často projeví zkomolením prvních bitů prijimaneho
řetězce. To mě napadlo, že by mohlo způsobovat občasné nepřijetí CR, pokud
je před ním prodleva.

Nicméně jsou to vše dohady, kouknutí dobrým osciloskopem většinou problém
hned ukáže.

S pozdravem Pavel Poucha
<Odesláno z mobilního telefonu>