Meranie teploty 2

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Listopad 22 17:46:12 CET 2023

Souhlas s panem Kutinou.
Od teploměrů chci, aby ukazovaly v běžném rozsahu teplot všechny co
nejvíc stejně. Proto si ty, které to umožňují, kalibruji podle svého
"normálu".
Půjčil jsem si kdysi několik ADT7420 od Analogu. Udávají mám pocit
+-0.25°C. Otestoval jsem je a pak si koupil ten nejprostřednější z nich.
A ten jsem pasoval do role svého normálu, proti kterému kalibruji své
jinak běžně používané DS18B20 a TMP04.

Ale zaujala ta informace pana Hudečka. Rozdíl 15° a 16°C dělá rozdíl
doby pobytu ve vodě 20 minut. Zřejmě se dá oprávněně předpokládat, že je
to lineární funkce.
Pokud budeme měřit na sekundy, tak rozdíl jednoho stupně znamená
10-bitové rozlišení. Extrapolací na celý rozsah by to dávalo zhruba
17-bitový převod.
A to se mi zdá jako hodně dobrá metoda pro fakt přesnou kalibraci.

PL