Tlumivka na tlustsi proud

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Listopad 18 22:24:06 CET 2023

Pár set kHz bych taky považoval za rozumné.
Dejme tomu, že to bude 100 kHz:
Ze 100 V děláme 50, takže zapnuto bude cca 50 % a nárůst i pokles proudu
bude stejně rychlý.

100 µH, rozdíl 50 V, 5 µs zap/vyp
di = (50*5) / 100 = 2,5 A (µ se pokrátily)

Zvlnění 2,5 A PP ze 40 je poměrně luxus a když se f zvedne na 250, bude
dokonce 1 A.
No a když bude těch 250 kHz a L se sníží na 20, dosáhne di 5 A, tedy
12,5 %, ještě pořád spíše podprůměr.

Ale otázka je, jaké jsou další okolnosti, třeba jak je to daleko od
baterek a jaká je celková koncepce EMC.

PH