Meranie teploty 2

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Listopad 15 14:56:47 CET 2023

[preposielam]

Ahojte,

odpoviem aj p.Labajovi. Moj referencny teplomer je len stary izbovy
nastenny stlpcovy teplomer. Takze okometricky som zistil, ze pouzite
cidlo ma chybu merania niekde od 3,5°C az 3,9°C pri 20°C. To je dane
od vyroby. Navyse na elektronickom teplomeri som zapol zobrazovanie
vystupneho napatia z cidla, takze som videl, ze napatie meria spravne.
Ak pripustim skutocnost, ze mi teplomer zarusili, tak tento stav
neviem po domacky na kolene zistit. Neviem, kedy mi to zarusia a kde
to rusenie v tom zmetku impulzov a impulzikov hladat. Vysledok je ten,
ze merana hodnota zakmita, resp. sa posunie o nejaku DC zlozku. Staci
pol stupna az stupen a uz sa to cele vezie... A z teplomeru sa stane
naozaj len detska hracka, ktora nieco ukazuje, ale nikto nevie, co
presne. Toto by som nechcel, aj ked viem, ze od istej urovne rusenia
teplomer musi zblbnut. Na ohrievanie to cidlo reaguje velmi dobre.

A.

Podla mna moze byt v otvorenom okne, aj ked so zaclonou, dost prudenia
vzduchu dnu aj von; ale samozrejme zavisi od okolnosti.

Mozno jednoduchsie by bolo ten teplomer skusit ohrievat, na uvod by mozno
stacilo ho polozit na/nad ten teply radiator.