Re: Tester nabíječek na auta.

xPablo Pablo na xpablo.cz
Středa Listopad 15 07:23:15 CET 2023

Presne za timto ucelem byl vytvoreny standard OCPP, akorat je, jako
ostatne vsude, problem s implementaci a nasledne kompatibilitou. I ta
"obycejna hloupa nabijecka" musi mit nejaky interface, ktery ji umozni
obousmernou komunikaci s tim RPi, takze elektronika bude stale stejna,
ale bude se to lisit firmwarem. Existuji nabijecky, ktere se daji ridit
po Modbusu, ale tam je to (jako obvykle) kazdej pes jina ves, takze
kompatibilita neexistuje. Sice je nejaka snaha o standardizaci, ale ne
kazdy vyrobce to podporuje. A co se tyce te vseresici a vseridici
linuxove krabicky, tak budiz - spustit na ni HA, udelat integraci OCPP,
nebo jinou, kterou podporuje nabijecka, ale to je prace pro geeka na
doma a ne pro BFU (i kdyz to je SPF jako vysity) - OCPP byl navrzeny
take napriklad pro nabijecky v bytovych domech, nebo verejne nabijecky,
existuji ridici systemy, ktere sprahnou FVE s OCPP kabelem (nejsnadneji
treba chargehq.net - jeste nedavno meli krasnou PWA aplikaci na mobily
bez nutnosti pouzivat aplikacni story (AppStore, PlayStore).

Pavel Brychta