Re: Tester nabíječek na auta.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 14 17:47:30 CET 2023

Jsou v tomto vlákně povolené i hloupé dotazy?
Než odepíšete, že ne, tak se ještě rychle zeptám.

Nebylo by lepší oddělit funkci komunikace, autentizace a účtování od
vlastního nabíjení?
Takhle to zřejmě všechno dělá nějaká přechytralá nabíječka/wallbox. Což
znamená, že se
uživatel musí přizpůsobit jí.

Pokud by se tam ale dala nějaká obyčejná hloupá nabíječka (která zřejmě
bude mnohem
levnější) a k ní něco jako RPi nebo nějaká jiná síťová Linuxová
krabička, tak pak má uživatel
všechno pod svou kontrolou.
Pro účtování pak asi ještě nějaký smartmetr.
To RPi by už jen úkolovalo tu hloupou nabíječku základními povely typu
povol/zakaž nabíjení,
nastav max. nabíjecí výkon a podobně.

K tomu RPi si snadno připojíte prakticky jakékoli periferie pro
identifikaci uživatele.
NFC, Bluetooth, WiFi, snímač otisku prstů nebo kameru na rozpoznávání
obličejů
případně SPZ a podobně.

S nějakým nadřízeným systémem pak komunikovat přes OPC, MQTT, nebo nějaké
účetnické protokoly.
Stejně tak by byla dobrá možnost komunikace s nějakým energetickým
řízením. Ať už
třeba se solární elektrárnou, nebo dispečinkem co hlídá 1/4-hodinová
maxima a podobně.

Je to poznamenáno tím, že mám rád univerzální stavební bloky a ne
předvaření řešení.
Je ale možné, že zakladatel tohoto vlákna má za úkol jen otestovat
nějaký konkrétní wallbox.

PL