Re: rozšíření fotovoltaického systému.

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Úterý Listopad 14 15:43:47 CET 2023

Mam 2 stringy po 6 panelech (455Wp, Longi)
Napeti cca 240V.
Oba stringy stazene az k menici a tak mohu merit proudy.

Jeden ze stringu ma rano chvili stin od kominu.
Zatim jsem nikdy nenarazil na to, ze by mezi stringy neco vyrazneho
pretekalo.
Jestli, tak nejake drobne co klestakem nepodchytim.

s přáním hezkého dne / best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

----- Původní zpráva -----
Od: "Zdeněk Aster" <zdenek.aster na seznam.cz>
Komu: <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 6. listopadu 2023 18:57
Předmět: Re: rozšíření fotovoltaického systému.

Dne 06.11.2023 v 17:13 Petr Labaj napsal(a):
> Nasvícením se mění zejména proud. Napětí se prakticky nemění.
> Panel se prostě chová jako proudový zdroj.
> Proto lze bez problémů spojit paralelně stejně dlouhé stringy stejných
> panelů, i když třeba bude jeden na východ a druhý na západ.
> A spojit bez zbytečných dodatečných diod, jak občas někdo propaguje.

Nebudu to vyvracet vidím to na měřících transformátorech jednolivých
sekcí, a když vše posčítám proti proudu
co píše za proud mppt tak to sedí, ale posílá mě s tím do někam spousta
lidí, ale nikdo nemá měření jednotlivých
sekcí, takže sice můžou argumentiovat teorii a datasheety já máým holt
praxi, tak to prostě už nerozporuji....

Zdeněk Aster