Meranie teploty 2

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Listopad 13 20:46:25 CET 2023

[preposielam]

Ahojte,

zase som sa trochu zaoberal a hral s meranim teploty s MCP9700. Tentokrat
som sa pozeral na vystup a napajanie MCP9700.  Napajanie je v dvoch
verziach s LM2594 a s L7805. Zameral som sa na ten spinany menic.

Meranim scopom som zistil, ze striedava zlozka superponovana na 5V DC ma
podla zataze, teda podla poctu rozvietenych LEDiek, rozkmit 50 - 100 -
200mV. Rozkmit sa samozrejme prenasa aj na vystup MCP9700 a cez vstupny
delic na pin AD-prevodnika. Najprv som zapojil RC clanok podla datasheetu,
ale velky vplyv to nemalo. Potom som zobral MCP1702-3,3V a to uz malo
vyrazny vplyv. Vstupny rozkmit striedavej zlozky sa ustabilizoval na 20mV.
Vysledok je taky, ze MCP9700 zacala byt extremne citliva na zmeny teploty.
Merana teplota ale zacala oscilovat od 3°C do 10°C radovo v minutach.
Merane rano pri otvorenom okne so zaclonou. A teraz moje otazky.

Je toto oscilovanie teploty od napajacieho napatia 3,3V + 5V alebo existuje
aj v teplotnej analyze nieco ako prechodny dej s oscilujucou teplotou? Ja
by som povedal, ze teplotny model bude len nejaka sustava s RC-clankami,
kde R je tepelny odpor a C teplotna kapacita systemu, teda puzdra TO-92, a
oscilovat by to preto nemalo. Reakcia MCP9700 na zmenu teploty ma v
datasheete uvedene 1,6sec. Meria sa cca kazde 2 minuty 128 vzoriek. Je
mozne, ze ta teplota v okne so zaclonou osciluje az s takto velkym
rozptylom teploty 3°C-10°C? Mne sa tomu nechce verit a preto hladam dalej
chybu v tom napajani. Idem spravnou cestou? Vopred dakujem za odpovede a
pripadnu diskusiu.

Andrej