balkónové soláry v Německu

Pondělí Listopad 13 11:09:08 CET 2023

Volal mi příbuzný, který žije v Německu. Že ho vylekal účet za
elektřinu, platí tam 44 centů za KWh. Paní v recepci dodavatele energie
mu doporučila, ať si v lídlu koupí panely na balkón, připojí do zásuvky
a že do 800W se to nemusí hlásit.

Takže otázka - jestli někdo ví, jak tohle v Německu funguje? Dokud jsem
neměl vyměněný elektroměr, varovali mě, že jednak klasický 2Q elektroměr
bere dodávku energie jako spotřebu a pak že to (podle čeho?) poznají a
když soláry zapnu, budou mě pokutovat. Pán co mi elektroměr měnil, mi
pak říkal, že to je blbost a že dodávku energie na 2Q elektroměru nemají
podle čeho poznat.

Takže záleží, jak je elektroměr naprogramovaný, ale pokud tohle v
Německu funguje, předpokládal bych, že při výrobě větší než je spotřeba,
bude elektroměr stát. Mají snad v Německu jiné elektroměry než u nás?

Předpokládám, že tyhle jejich balkónové sestavy nemají baterku. Pak je
otázka, když je rodina přes den mimo byt a největší spotřebu mají když
už nesvítí, jestli to pro ně má význam. Spíš si myslím, že pro
dodavatele je to energie navíc, kterou má zadarmo a může jí pak někomu
prodat. Že by tam všichni měli už preventivně 4Q elektroměry, se mi
nechce věřit. A že by se elektroměr při dodávce energie točil nazpátek,
což on se domníval, se mi nechce věřit už vůbec.

Má o tomhle někdo podrobnější informace?

Anděl