Re: [OT] Re: Tester nabíječek na auta.

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Čtvrtek Listopad 9 18:04:10 CET 2023

Výrobce vám provozními podmínkami zaručí že to neshoří a že to vydrží
záruku. Chcete je provozovat déle než záruční dobu, předpokládám, takže
v blízkosti mezních podmínek je prostě neprovozujte. Secifikace v
cyklech neříká nic o 5°C, ale o 25°C nebo 40°C. Při 25°C jsou baterky
již trochu podchlazeny a není dobré je nabíjet na 100%, ale tak 95-97.
Přebíjením tam vzniká kovové litium a to už se neúčastní
elektrochemického děje.

Do článku se to rve s obrovským proudem při maximálním CV, při tomto max
proudu po chvíli začne padat napětí pod CV a pak to pomalu roste opět k
CV a pak se snižuje proud.

U baterek záleží na tloušťce vrstev jak elektrolytu tak i folie a
dalších přísadách. Baterka pro maximální životnost bude mít více
elektrolytu a materiálu elektrod, než ty vyšponované na technologické
maximum (vlastně minima).