Re: rozšíření fotovoltaického systému.

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Listopad 6 22:06:41 CET 2023

Nějak mi to nedává smysl. Já mám tři stringy na východ, tři na západ a
dva (téměř) na jih. Všechny mají naprázdno cca 90 V, pokud na ně dopadá
alespoň trochu světla, (to už je docela šero) mají 83 V. (dnes jsem to
měřil). Optimální bod pro největší výkon je téměř stále při zátěži, kdy
je na stringu 79 V. No a baterky mají mezi 78 až 82V. Takže bez
jakéhokoli MPPT jsou všechny stringy spojené přes jističe (každý má
svůj) paralelně k baterkám. Když kterýkoli vypnu, je na spínači cca 10
V. To snad ustojí každý, při sepnutí teče něco mezi 0 až 8 A. Spínače
jsou vlastně jističe, jejichž úkolem je pouze aby kdyby došlo ke zkratu
na panelu, nemohlo by dojít ke zkratu na baterce. Kdyby jistič selhal
(moc se to snad neděje) je tam ještě 15 A tavná pojistka. A pak 100 A
tavná pojistka u baterky, která jistí i zkrat na střídačích.

Zpětný proud do panelů pokud je tma je u každeho stringu okolo 0.5 mA.

Co na tom víc řešit?

Martin Záruba