Re: páječka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Listopad 6 15:38:05 CET 2023

- Výborná vazba teploty hrotu na měřicí "senzor" (zde kumulovaná funkce,
hřeje i měří)
- Z 1.4 mld. Číňanů jich to vyrábí aspoň 300 mil., takže nabídka na trhu
je velmi široká za skvělé ceny, jak páječky, tak hroty
- Dají se koupi jak samostatné hroty všech možných tvarů, tak i různá
pájecí pera při zachování vzájemné kompatibility
- Snadno lze sestrojit svou vlastní páječku, měření i topení je už
součástí hrotu
- Dělají se varianty s krabičkou na 230V, s krabičkou na 24V, chytrá
pera bez krabičky na 24V, pera na USB-C atd.
- Snadná výměna hrotu za tepla

Určitě jsem na nějaké další zapomněl.
Jako jedinou nevýhodu vidím, že si nemůžu sám vysoustružit hrot, což
jsem u běžných páječek dělával.

Naopak jsem viděl, že nějací borci použili řídicí elektroniku pro ohřev
něčeho jiného. Místo pájecího pera
na to připojili kus K-termočlánku a udělali si tak třeba nějakou
termostatovanou podložku atd.

PL